onsdag 13 maj 2015

Kvällens tankar

* om morgondagens stora happening - ett löp-/gånglopp som jag varit med och tagit fram och nu är en av de ansvariga för. Om allt som måste stämma och falla på plats och om allt som inte får ske. Just nu väderprognos med kyla och ihållande regn. Det var en av de sakerna. 

* om rekryteringskarusellen som nu är inne på ett andra varv och som fyller mig med minst sagt skräckblandad förtjusning. Pirrigt, spännande, roligt, läskigt och jobbigt. Vem är jag att sitta där och döma/besluta liksom... 

* om nya jobbprojekt som jag tagit mig an och kastat mig ut med. Pirr och förväntan blandat med ångest även där. Varför ska det alltid vara så? 

* om människor som, mer eller mindre medvetet, trycker ner andra människor. 

* om min minsta, älskade, fina lilla unge som inte mår helt bra just nu. Som inte är sig riktigt lik utan allmänt orolig. Sannolikt tänker jag (päron och äpplen, ni vet) inför separation från fröknar, kompisar och trygg förskola och inför allt det nya som väntar. Skola! Klart att det känns... 

* om den andra prinsen som istället har sitt trots och sina otroliga utbrott. Säkerligen ihopkopplat även det med allt som händer i deras liv just nu. Och bara åldern. Sex år. Jisses... Nu ligger de bredvid mig här i sängen, snusandes, och jag älskar dem båda två så att det gör ont. 

* om de två stora som verkligen börjar bli just stora och där jag inte riktigt hänger med i svängarna. Var det inte de två som nyss tappade tänder, busade och började förskoleklass? Vad hände?
De två ligger inte i mammas säng, men älskar dem oändligt, det gör jag. 

* om hur knäppt det är att jag inte ska kunna släppa jobbet en helg och gå på partaj, utan att jag för den sakens skull sedan ska känna i flera dagar att hela mitt tidsschema rubbats och orken tagit totalt slut. 

* om hur skönt och mysigt det ska bli med långhelg. Och funderingar kring vad vi ska hitta på under dessa lediga dagar. 

* om bubbelpoolen som blir verklighet och som äntligen är på gång. Helt galet på många sätt, men så obeskrivligt härligt. 

* om andra hemmaprojekt som faktiskt rör på sig. Inte själva projekten, men ni förstår. 

* om gurkor. 

* om hur det gått i Edens lustgård i kvällens avsnitt. 

* om hur ont jag har på så många ställen i kroppen och om hur jag allt mer känner att jag på allvar borde kolla upp och göra någonting åt det. 

* om att jag borde sovit för länge sedan. 

Natti natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar