måndag 18 maj 2015

Helgen

Ännu en helg ensam med mina prinsar. Härligt, mysigt och underbart men... ensamt.

Igår, som sagt, full fart. Fixade och donade i trädgården - klippte gräs, krattade, rensade ogräs, planterade blommor och njöt av ännu fler av alla mina tulpaner som slår ut mer och mer för varje dag som går. Ronaldo visade sig vara lite väl mycket åt det lila hållet för min smak, men ståtar ändå stiligt på sin plats i rabatten. 


Snart är även Irene på g - längtar! 


Som en paus i trädgårdsarbetet tog vi en tur till sopen samt passade på att åka och handla. Var också en sväng till kyrkogården och hälsade på hos A. 

Igår var det tio år sedan han gick bort. Tio år. Det känns som en helt annan tid, på så många sätt. Ändå minns jag fortfarande allt hur klart som helst

Jag gick här hemma på förmiddagen och tänkte mig tillbaka. Slogs av att jag numera faktiskt kan göra det utan att gråta och må jättedåligt. Trodde jag. Som en våg sköljde minnen och känslor plötsligt över mig och så var jag tillbaka. Tankarna och besöket vid graven tog mig hårdare än vad jag hade trott och kanske var det en av anledningarna till att orken tog så slut till idag.

Väl hemma gjorde jag fint i krukor och bestämde mig för att olja trädäcket. Halva. Tanken var att jag skulle flytta tillbaks alla möbler och fortsätta med andra halvan idag.



Istället blev det så här.


Efter en lång, seg dag med depp, film och mys på soffan satte vi slutligen fart och började med middag. Hemmagjord pizza stod på menyn, så pizza blev det.




Provade också en helt ny grej, som jag varit sugen på att testa länge. Lchfpizza på blomkålsbotten. Smaken var jättebra, är dock lite besviken på konsistensen. Får prova mig fram, skam den som ger sig!



Nu har jag just avslutat helgen med att grina framför Sex and the city-filmen. Dags att återigen blicka framåt mot ny, fullspäckad vecka. Mindre än 20 skoldagar kvar av terminen och oändligt med saker att göra. Som alltid i maj vidrigt och alldeles underbart på en och samma gång.

Det blir bra det här. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar