söndag 31 maj 2015

Killarnas sexårspartaj


Regnet kom, som förutspått, och trädgårdsfesten förlagdes inomhus. Helt okej det med så klart - finns det hjärterum så finns det stjärterum. 

Det blev en en härlig eftermiddag och kväll med en massa familj och vänner på plats.


Viktor och Ludvig hade bestämt att alla deras kalas i år skulle ha lila tema. Först tänkte jag köpa blommor att ha på borden, men sedan kom jag på att halva trädgården ju är full av syrener. Ljuvligt!


Ett annat tema var godsaker i all enkelhet.

På borden tortillachips med philadelphia och sweet chili - mums!


Korv med bröd och olika tillbehör, mera mums. 
Kan vara bland det absolut godaste som finns!



Och så lite fika på det. Pojkarna hade önskat rabarberpaj och morotskaka. Dessutom fick jag ett ryck i sista minuten och provade en helt ny kaksort från Bakverk och fikastunder. Har varit sugen på daim sedan jag läste det där inlägget för några veckor sedan. Kakorna blev helt okej, även om småkakor ju inte riktigt är min grej. Men gästerna gillade dem :)




Eftersom det var drop in under hela dagen och kvällen blev det inte någon riktig "tårtsjungning", men det här gick bra det också!



Mormor hade gjort iordning en hel rad paket åt födelsedagskillarna - sex stycken åt dem var.



Plötsligt mindes hur jag själv fick en sådan hög på min tioårsdag. Tio paket som farmor suttit och slagit in. Minns hur glad jag blev och hur kul jag tyckte det var. 

Igår kom hon inte med en sådan hög, men väl med en bukett av mina favoritblommor. Kärlek! 


Och på tal om kärlek. Jag blir så in i hjärteroten lycklig av att se hur alla de små raringar jag tycker så mycket om finner varandra och har roligt tillsammans. Lika knasiga och lika underbara hela bunten!



Och givetvis hoppade hela gänget ner i badet, trots regn. Hur härligt som helst! Det var värre för de stackars föräldrarna som stod vid sidan av :)



En underbar dag och en underbar kväll.

Tack alla som kom och firade våra älsklingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar