tisdag 5 maj 2015

Jag skulle kunna skriva om


att vi idag haft en jättehäftig MåBraupptakt och satt ribban gentemot de andra arbetslagen. Heja oss!





att jag just kört ett tufft träningspass och kan fylla i ytterligare två kryss i min aktivitetskalender.


att jag haft jordens träningsvärk i triceps sedan i helgen, så att jag igår och idag knappt kunnat lyfta min kaffekopp. Och att vi idag drämde till med nya tricepsövningar bara för att. Hjälp...

att jag har världens bästa kollegor men att jag saknar min Emma så att jag ibland vill gråta.

att jag är så innerligt trött på allt gnäll och all tråkig inställning bland människor och mest hela tiden vill gråta över det också.

att det, som en tredje punkt på gråtlistan, nu är officiellt att en av mina närmsta vänner och min parhäst sedan lärarhögskolan ska sluta hos oss och börja på ny skola. Ännu ett besked som, även om det var väntat och även om jag stöttar henne till 1000 % i detta, tagit mig hårt. Ännu ett kommande avsked och ännu en kommande förändring. 

att jag trots allt vet att allt kommer bli bra, mycket tack vare vår fantastiska skolledning och mitt härliga avdelningsgäng som finns kvar. Och eleverna så klart. Underbara ungar, vad gjorde jag utan dem?!

att jag nu äntligen vet vad "det där jättegoda oreanga som man ibland brukar få med till sushin, antingen på någonting eller lite vid sidan av" är. Det är bläckfisksallad. Jag frågade. Frågan löd ganska precis exakt såsom min beskrivning av det jättegoda oreanga här ovan. 



att jag hädanefter alltid kommer beställa en liten burk bläckfisksallad för bara 20 kr som tillbehör till min sushi.

att jag längtar efter lördag, då jag och Louise ska på tjejmiddag med Hannah och Amanda och några till.

att vi innan dess på lördag ska hjälpa till med 1000 saker under en gymnastiktävling och att jag får hjärnblödning bara av att tänka på det. 

att det nu är 25 skoldagar som återstår fram till avslutningen.

att jag har matteläxa att läsa till imorgon och inte har börjat än. Istället tittar jag på Robinson, skriver listor och bloggar. Bra Nettan.

Jag skulle kunna skriva allt det där eller slutföra något av alla de halvfärdiga inlägg som väntar. Men jag orkar inte. Är tom, trött och totalt slut. Så jag skriver en annan dag. 

Puss, kram och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar