måndag 3 februari 2014

Fick ett mms av min stora lilla flicka...

...och började gråta.

Fåniga, larviga, vackra, lyckliga lyckotårar som trängde sig upp ur ögonen utan att jag kunde hejda dem. Lyckotårar av kärlek och stolthet. 

Det handlar inte så mycket om resultatet och prestationen i sig. Som ni vet tycker jag det är rätt sekundärt och smått värdsligt att se till poäng och betyg. Men att hon gjort och klarat av något som gjort henne själv nöjd, glad och stolt - det är det som känns fantastiskt. Och, nästan lika viktigt, att hon direkt ville dela detta med mig, sin mamma. 

Varje liten gest, varje ord, varje blick, varje ömhetsbetygelse från den lilla människan är guld värd. 

Älskade, fantastiska unge. Oavsett. Alltid!

2 kommentarer:

  1. Alla rätt på Elektricitet & Magnetism, gammelmorfar Kurt hade blivit otroligt stolt. Faster Lina är stolt över mycket som Amanda gör tycker att hon är en fantastisk tjej.

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint Lina, tack!!

    Ja jag håller med, hon är smått fantastisk min flicka. Vi har helt enkelt ett bra litet gäng, med våra fyra och din underbara lilla snorpa! :)

    SvaraRadera