måndag 10 februari 2014

Dagen före

Jodå, nog är vi alla laddade och redo för den stora dagen. Amandas 14-årsdag. Fjorton! Det är ju faktiskt inte klokt. 

Själv har jag gått omkring hela dagen och varit så där i "dagen före-mood", precis som jag alltid hamnar i när något av barnen ska till att fylla år. Tänker på hur det var den där dagen för allt fler år sedan då allt satte igång, minns första mötet, tänker på tiden som gått och saker som hänt sedan dess, är rörd och känslosam till tusen, säger fåniga saker och är en sådan där pinsam mamma som bara jag kan vara. Tydligen. 

Nu är allt i alla fall förberett och klart. Degen till de kalljästa baguetterna sover gott i kylen, plåtar står förberedda, kaffebryggaren är laddad, kanna och mixerstav är framtagna och redo för smoothiemixande, frukostbordet är dukat och födelsedagsbrickan roddad. Mitt på brickan ligger paketet. Turkost, vitt och vackert. Jag kan knappt bärga mig tills hon öppnar det...

Hög tid att sova. Idag fyller min älsklingstjej år. Och ungefär precis just nu för 14 år sedan åkte jag in till bb. 

Sov gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar