onsdag 30 oktober 2013

HJÄLP!

Jag saknar ju, som ni vet, era kommentarer, såväl gamla och borttappade som aldrig skrivna, men vet vis av erfarenhet att jag alltid (?) kan lita på er när det verkligen gäller.

Jag är trött. Trött på att se ut som Barbapappa i kroppen, trött på att vara blek och glåmig, trött på att aldrig ha något att ha på mig, trött på att se ut som en tant i håret och trött på att känna mig just gammal och trött. Det mesta av det får jag se till att fixa själv, det förstår jag. Men håret. HÅRET. Det är här ni kommer in.

Som det känns nu är håret någon slags trött mittimellanhistoria. Det känns jättebra när det precis är nyklippt och nyslingat, men sedan går det bara ett par veckor och så känns det bara trist. Antingen står det åt alla håll eller så hänger det bara. Och pannan är ju som alltid hög som en skyskrapa.
Så, hur gör vi?

1. Fortsätter med samma frisyr som nu.

2. Klipper av/upp allt i en riktigt kort frisyr.

3. Börjar spara ut till långt hår igen.

4. Eget förslag.

Imorgon är det jag som går till frisören. Tills dess vill jag ha hjälp med en plan.

Så, kom igen nu raringar, aj niiid ju. Tyck och skriv!

Ps. Och just det. Lugg eller inte lugg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar