måndag 11 mars 2013

Ni är bäst!

Återigen - tack snälla, fantastiska, underbara ni som kommenterar och som hjälper till att bringa ordning ur kaos. Tänk vad bra det är när man kan hjälpa varandra, det är ju precis så det ska vara här i livet!

Nu har jag fått lite olika förslag ang.  det här med kommentarerna: Antingen kan man alltså välja "anonym" och sedan skriva under med sitt namn i själva skrivfältet. Annars skrev Anette att man kan välja namn/webbadress, skriva i sitt namn, strunta i att skriva något alls på webbadress och så trycka på fortsätt och publicera. Låter ju supersmidigt, hoppas ni får det att funka!

Fick också en kommentar från Anna om att texten synts lite dåligt här i nya vrån och tänk, det var just precis nästa grej jag skulle rådfråga er om! Har nämligen själv tyckt att det sett lite rörigt ut, framför allt vissa tecken (: - ... !) har blivit väldigt märkliga. Så nu testar jag mig fram lite. Som ni ser har jag olika typsnitt på rubriken och själva inläggstexten, vilken är bäst? Gillar verkligen de "riktiga" små a´na (såsom man lär sig skriva i skolan) istället för maskinstils-a, men denna känns onekligen lite tydligare. Så vi provar så här.

Med detta sagt ber jag att få önska er en härlig dag och vecka. Kram!


5 kommentarer:

  1. Först förstod jag inte vad du menade med olika typsnitt. Men när jag gick in en gång till förstod jag. På förstasidan är det liten text (och olika typsnitt på rubrik och text) men jag klickar alltid på pilen och då ser det annorlunda ut. Då är texten större än på förstasidan. Då får rubriken samma typsnitt som texten och det är inga problem att läsa texten. Ska tillägga att jag alltid läser i mobilen.

    SvaraRadera
  2. Ah, tack. Ja jag tror att det är skillnad i mobilen. Bloggar också därifrån ibland och tycker det ser helt annorlunda ut. här i datorn är det jättestor skillnad på olika stilar. Provar så här ett tag och ser hur det känns.

    SvaraRadera
  3. jaaa, nu är det enklare att läsa!! Bra fixat :)

    SvaraRadera
  4. och ja, lite sölig respons. Har varit lite dåligt med egen-tids-surfandet senaste tiden...

    SvaraRadera
  5. All respons är bra respons, tack snälla du! Ja, det känns mycket bättre så här. Var rädd om dig så hoppas jag att vi kanske kan få till en dejt någongång framöver. Kanske mojitos på altanen? ;) Kram!

    SvaraRadera