lördag 9 mars 2013

Födelsedagsfunderingar

- Vad tycker ni vi ska ge Morten i present? frågade jag pojkarna idag inför kvällens födelsedagsmiddag.
Viktor tittade allvarligt på mig.
- Jag vill ge Morten... mitt lejon!
Försiktigt försökte jag säga att Morten kanske inte riktigt vill ha lejonet och att Viktor ju ska ha kvar sitt fina lejon själv.
- Då vill jag ge honom min motorcykel.
- Fast vet ni, sa jag, Morten är ju vuxen och han vill nog inte ha leksaker.
- Då ger vi honom en kniv! fastslog Ludvig bestämt. Eller en yxa!

Ja för det är ju så vi brukar göra i vår familj. Knivar till de stora och leksaker till de små. :-)

Nu strax iväg. Utan vare sig knivar eller yxor, men med ett storpack näsdukar till snoriga näsor. Ang mellon så säger jag 1. Yohio 2. Ralf och tredjeplatsen till någon av småpojkarna (Ulrik, Anton eller Robin). Dock säger alla som varit på något av genrepen att inget bidrag slår Carolas mellanakt. Så klart.

Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar