måndag 18 mars 2013

Efter snö kommer köttbullar

Gråtlördag blev deppsöndag, blev stressjobbmåndag, blev köttbullemåndagkväll. Häpp! Helgen har givetvis haft en massa mysiga inslag också, såsom näsa i sol, födelsedagsmiddag hos faster och onkel, besök på vischan bland hästar och vovvar hos pojkarnas gudmor samt nypremiär av Mästarnas Mästare (heja tjejer!!), men ibland är det som bekant lite tufft. Och nu idag, när vintern lagt in en extrastöt, hamnar man ju även bokstavligt talat lite under isen. 

Men, hur som haver. Köttbullar var det och köttbullar blev det. Två galna, fyraåriga (nästan i alla fall), små tvillingkillar och två kg köttfärs - kan det bli annat än succé? Tur att jag har de där två. Och minst lika stor tur att jag har de andra två, vet inte riktigt hur jag skulle klara mig utan dem just nu. Idag var storasyster än en gång gullig och passade småbröderna en stund så att jag kunde ila iväg och hämta storebror efter fotbollsträning. När vi kom hem var pyjamaserna på, pojkarnas rum städade och deras sängar nybäddade. Jag vet inte vad gott jag gjort för att förtjäna mina underbara ungar, men något måste det vara. Jäklar vad fina de är!

Som krona på verket, en kaffekopp i handen och en puss på pannan när det som bäst behövdes. Nu är depåerna påfyllda. Med köttfärs, kaffe och, viktigast av allt, lite kärlek. Tack.





Inte bara snygga utan även himla goda. Bra jobbat killar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar