torsdag 7 mars 2013

Natt

Ligger i mörkaste mörker uppfylld av en massa olika tankar och känslor.

Glad efter en jättehärlig skoldag med en massa häftigt jobb och givande diskussioner. Nu kastar vi oss ut i nya, spännande projekt, vilket känns otroligt roligt och välbehövligt. Fuck matteböcker, dokumentation, rapporter och otillräcklighet - här ska kluras, pysslas, upplevas och umgås! Precis som det ska vara.

Stolt över att jag, med små minikliv, fortsätter min färd tillbaka till träningen. Jag är långtifrån i närheten av den form jag är van vid att vara i, vilket är oerhört frustrerande, men det går framåt. Ikväll överbryggde jag ännu ett stort hinder då jag, trots att min boxpartner fick förhinder, ändå gick på passet. Själv.

Lycklig i hjärtat för att ni läst, tyckt och kommenterat. Tack allrakäraste ni. Det betyder jättemycket, både i just denna valsituation och för bloggandet här i vrån överlag.
Jag har nog faktiskt, kors i taket, kommit fram till ett beslut (två bågar blir det), ni får veta när det är klart. Nu ska bara fixas synundersökning också så att alla värden uppdateras.

Rörd, ledsen, glad och sorgsen på samma gång efter att nyss ha sett kvällens "När livet vänder" på SVT Play. Ett fantastiskt avsnitt med fantastiska Monika. Trots att jag hört och läst om hennes resa massor av gånger nu, så upphör jag aldrig att beröras av hennes ord och förundras över hennes makalösa styrka. Se det om ni ännu inte gjort det. Och ha gärna en näsduk till hands.

Trött är jag också, och borde i vanlig ordning ha nannat kudden för ett bra tag sedan. Måste sova och ladda batterierna, nu väntar fyra tuffa dagar på raken då Niklas jobbar massor. Fördelen är som alltid att det blir mycket tid med barnen, nu har jag inte träffat dem så mycket på ett par dagar. Längtar!


Sov gott alla fina. Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar