torsdag 21 februari 2013

Tadaaa!

Hej, alla gamla och nya läsare

Efter snart tre år på gamla metrobloggen/wordpress har jag så alltså tagit mitt pick och pack och flyttat hit. Ett stort steg för mig då jag ju både har lite svårt för förändringar, är fruktansvärt velig OCH ruskigt oteknisk. 

Nu har jag hållit på och pillat med allt detta nya i några dagar och tycker att jag börjar få till det hyfsat i alla fall. Vad tycker ni? Fortfarande återstår en hel del detaljer, säg gärna till om ni har några synpunkter/förslag.

Idag lyckades jag till slut, efter många försök och en hel del svordomar, även med konststycket att flytta med mig alla gamla inlägg. Detta var något av en förutsättning för mig, då bloggen kommit att bli en stor del av mitt liv. Jag älskar att kika tillbaka i gamla inlägg och följa stort och smått som hänt under de här åren. 

Dock är det en sak som grämer mig, och det är att jag inte lyckades få med kommentarerna. Jag har provat igen och då gick det inte att få med något alls, så nu vågar jag inte riktigt chansa. Jag är jätteledsen över detta då det ni skrivit betytt och betyder otroligt mycket för mig. Alla roliga kommentarer, fina rader, klokheter, råd, tips och uppmuntran. All omtanke.

Men då kommer vi också till det fina i kråksången: Hädanefter lovar ni så klart att kommentera ännu mer, skriva ännu fler klok- och tokigheter och komma med ännu mer pepp. Eller hur? Eller hur?! 

Så, med detta sagt:

Varmt, hjärtligt och innerligt välkomna hit till vår vrå. Nu kör vi!


8 kommentarer:

  1. Hej gumman, välkommen hit. Tycker du det? Vad glad jag blir!

    Har massor kvar att fixa (och lära!!), men får ta lite i taget. Känns spännande!

    SvaraRadera
  2. Ja juste! Jag tänkte att jag hade skrivit men det gick inte att posta så det glömdes bort! Du har ju fått det superfint! Du får visa mig lite saker sen ser jag! Det får vi ta över en fika sen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det vore ju fantastiskt i så fall, att jag kan visa dig något. Det är ju du som är min tekniska support :-)

      Längtar efter fika, och sen ska vi ju snusa bebisar. Tur att vi får en var! De är kvar i magen än i alla fall, fick rapport senast igår. Spännande!!

      Radera
  3. Hade du sagt till hade jag kunnat föra över till WordPress. Inklusive kommentarer.
    En sak jag verkligen avskyr med blogger är att man måste fylla i koll så man inte är robot. För mig innebär det färre kommentarer, tyvärr.
    Du får gärna ge mig rss-flödet så ska jag ändra hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Startade en vrå där och förde över allt, vilket också lyckades, men tyckte inte det blev bra. Allt var så krångligt. Kollade också upp i massa forum och då var det många som föredrog blogger istället för wordpress.

      Åh, jag hatar också det där med robotbiten, men var det så nu? Trodde jag hade tagit bort det? Ska kolla igen.

      Är jätteglad över att du hittat hit i alla fall. Ska kolla det där med flödet!

      Kram!

      Radera
  4. nu hittade jag också! Lite seg i starten bara ;)
    Kul med nytt krypin! Nu måste jag bara lära mit url:en också... :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad roligt, välkommen! Ja det känns jättebra, även om jag inte är helt van själv ännu.. Det är en av de bästa grejerna, att denna adress är lättare än den förra. Den var så lång och krånglig. Hoppas allt är bra med er och att trollen piggnat på sig! Kram!

    SvaraRadera