onsdag 6 februari 2013

Hen som näthatar hen

Man ska inte glömma att det tyvärr också är många kvinnor som hatar både lite här och där. Framför allt på nätet skulle jag vilja säga, där man kan gömma sig bakom en skärm och tydligen skriva både det ena och det andra.

Flera av de stora bloggar jag följer får regelbundet dras med diverse otrevliga, ibland helt vidriga, kommentarer. Jag förstår verkligen inte varför, det är väl bara att låta bli att läsa just den bloggen om man nu tycker att den personen skriver så dåligt eller är på något visst sätt?

Att tänka sig för både en och två gånger kan nog vara ett hett tips. Behandla andra som man själv vill bli behandlad. Och att helt enkelt hålla tyst om man inte har något snällt att säga. Kan vara en bra tumregel både på nätet och i verkliga livet ;-)



Ps. Jag har tack och lov inte träffat på någon elaking här i vrån. Tvärtom tycker jag ju fortfarande att ni kommenterar på tok för lite... Eller är det kanske helt enkelt just så, att ni inte har något snällt att säga? :-)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar