tisdag 19 februari 2013

After work eller träning?

Står inför ännu ett tufft val...

Torsdag är enda dagen den här veckan som jag har möjlighet att få en stunds egentid efter jobbet. Mycket passande eftersom vi då ska ha afterwork på skolan.

Meeen... Torsdagen är således även den enda dag som jag kan ta mig iväg och träna denna vecka utan att behöva få hjälp med barnvakt. Skulle också kunna vara kvar på skolan och jobba undan, men det skulle kännas sådär både för att jag ju faktiskt kan ta med mig jobbet hem och för att kollegorna samtidigt skulle sitta en våning upp och ha det jättetrevligt. Så det alternativet utesluter vi för denna gång.

Alltså, mina vänner, ställer vi oss den stora frågan: Vad behöver jag mest och mår bäst av just nu? Ett glas vin med kollegorna eller ett ordentligt träningspass?

2 kommentarer: