lördag 6 oktober 2012

Vin, SM och familjemiddag

Vilken kväll det blev igår!

Först jättegod middag med Fia på Vapiano. Bruschetta, caesarsallad och ett gott glas rödvin. Sedan själva spökvandringen. Tyvärr var väl kanske inte själva innehållet vad vi hade önskat och hoppats på. Tjejen som höll i det hela balanserade hela tiden på en jättesvår gräns mellan att vara lysande och lite too much och de platser vi besökte och historierna vi fick höra var väl inte direkt några nyheter. Men att få vandra (eller stega, hon höll ett jäkla tempo!) omkring i alla vackra gränder i den klara, vackra höstkvällen var ändå en härlig upplevelse.

Sedan överraskning. När vi efter vandringen klev ner på ett mysigt litet hak satt finaste Maria och Ella där och strax kom även min Louise inklivande. Gissa om jag tappade hakan. Kvällen blev sedan en riktig myskväll med en massa gott vin och välbehövligt prat. Även avslutet blev det absolut bästa möjliga, med gofika hemma med mina älsklingskillar framför Modern Family.

Lycka.

Idag är det lördag, en strålande vacker sådan. Sitter som bäst och försöker styra upp schemat för denna fullspäckade dag och helg. Fortsatt slutspel för Rasmus, städning och handling på hemmaplan, en massa skoljobb och en hel del trevligheter.

Imorgon brunch (bara jag och Niklas!) med Matte och Ella. Helt fantastiskt ska det bli! Ikväll efterlängtad familjemiddag med Niklas-klanen. Det var så länge sedan vi sågs, så idag satsar vi på myskväll med samvaro, god mat och dryck. Vad det blir vet jag inte riktigt ännu, ska klura på det och sedan trampa iväg till affären.

Samtidigt följer jag minutiöst lillebrors framfart i SM. Just nu är han och stora delar av familjen på plats i Västerås, där det gäller. Smäller. Ännu en fruktansvärt tuff och långdragen storsatsning lider mot sitt slut och idag får vi se vad det varit värt. Älskade bror. Är inte säker på att allt detta egentligen är helt bra för dig och din stackars kropp, men du vet att jag stöttar dig och håller alla tummar jag kan. Idag kickar du rumpa med alla, sedan är det över. Då ska storasyster bjuda på mat, vin, godsaker, glögg - ja allt du önskar. Back to normal, back to life.

Lördag ja. Nu kör vi. Önskar er en underbar hösthelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar