tisdag 16 oktober 2012

En oförglömlig kväll med Sarah Dawn Finer

Det här utkastet påbörjade jag i går kväll. Sittandes vid köksbordet, med en hög iup´er och matteböcker och med Sarah Dawn Finers "Kärleksvisan" på repeat på Spotify. Har lyssnat på den många gånger förut, men helt plötsligt var det som orden gick rakt in i hjärtat på mig. Helt betagen av såväl sång som stämma satte jag mig och skrev ner texten, tänkt att bli ett inlägg med rubrik "Till mina barn". Är det något jag vill förmedla till var och en av er - älskade Rasmus, Amanda, Ludvig och Viktor - så är det just innebörden i dessa rader.

Sen blev det natt och inlägget sparades istället för att publiceras.

Så kom idag. Ikväll.

Faster Anneli hade dragit med mig på något hon hört talas om. Ola Lindholms "Riktig talkshow" med just Sarah Dawn Finer som gäst. Älskar ju som sagt denna fantastiska kvinna (både faster och Sarah), men visste ändå inte om jag just nu skulle orka. Massa jobb, hysterisk tröttma och måndag...

Nåväl. Så klart jag hängde på och så glad jag är över det nu efteråt. Finner knappt ord att beskriva aftonen och vill faktiskt inte heller skriva så mycket om den, då det verkligen var en otroligt finstämd och känslofylld stund. Helt fantastiskt, ofattbart, magiskt, omtumlande. Vilken artist, vilken kvinna!

För att inte tala om vilken surrealistisk upplevelse det blev av det hela. Igår kväll satt jag i mitt kök och lyssnade på kärleksvisan, nu i kväll satt Sarah Dawn Finer en och en halv meter ifrån mig och framförde den live. Sa jag magiskt?

Så - här kommer den. En dag senare, med ännu djupare innebörd och med all min kärlek, alltid. Till er, mina barn:

Var inte rädd, jag går bredvid dig.
Kom ta min hand, jag håller i dig.
Här i min famn, kan du våga tro.
Sänk dina murar, jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.
Var inte rädd, jag går bredvid dig.


Nu är jag din och nu kan jag andas.
Här blir jag kvar, för här vill jag stanna.
Se på oss nu, livet är vårt.
Ser du den framtid som vi, vi kommer få.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.

Ja, jag ska älska dig så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Så låt mig få bära dig när hoppet sviker.
Du betyder allt för mig.
Var inte rädd, jag står bredvid dig
för du betyder allt för mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar