söndag 28 oktober 2012

Att jag aldrig lär mig...

Jag är mätt.

Så in i Norden mätt att jag knappt kan röra mig och nästan sitter i soffan och flämtar. Känner mig däst och trött och orkar knappt hålla mig vaken, än mindre jobba. Inte bra. Alls. Vad hände?

Den här helgen är för övrigt första helgen sedan skolstart som jag inte jobbat. Nästan inte alls, förutom en hög med läxböcker som jag rättade i tv-soffan på lördagkvällen. Men annars så. Ska anstränga mig att göra ett ryck nu ikväll, sedan krypa i säng. Höstlovsvecka på jobbet väntar. Annorlunda och tomt utan barnen, men så skönt och välbehövligt att få göra något annat ibland.

Önskar er en fortsatt fin kväll!


Det kan ha varit det här som hände. Gunkan makis (tyvärr ej någon riktig fullträff..) till förrätt och äppelpaj med vaniljsås (i nya minihjärtformarna!) till efterrätt. Där emellan nudelsallad och lax med teriyakisås, sesamfrön och salladslök. Det kan nog kanske eventuellt mest troligt ha varit det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar