tisdag 10 augusti 2010

Och om glädjen

Samtidigt är det med stor förväntan och glädje jag ser fram emot att köra igång igen. Känner mig fylld av positiv energi och har massor av tankar och ideér att försöka förverkliga. Längtar efter att få jobba med fina klassen, med fina Tisam, med fina alla.

Igår var jag på skolan för att försöka landa och få lite kontroll på tillvaron. Visserligen möttes jag av fullständigt byggkaos och kunde inte ens närma mig mitt blivande klassrum, där jag hoppats på att kunna börja bringa ordning. Men jag fick i alla fall leta upp alla mina nedpackade kartonger och kunde börja bläddra, tänka och planera litegrann. Plus att jag fick ett gäng värmande kramar och välkomsthälsningar från de få som redan var på plats. Jätteskönt att få första biten avklarad.

Nu ska jag förbereda en del saker hemma under veckan innan det kör igång på allvar nästa tisdag. Det blir bra det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar