torsdag 26 augusti 2010

15 månader


...fyller de idag, mina älskade, fantastiska, helt underbara små prinsar!

Så stora har de blivit bara den senaste tiden, jag tycker verkligen att de går framåt i utvecklingen varje dag. De är så med, vill prata och berätta hela tiden, även om det än så länge inte går att urskilja alltför många ord. Ändå har de vissa läten och tonfall som gör att man ofta förstår precis vad de menar.

De är jätteduktiga på att äta. Både när det gäller vad, hur och hur mycket. Sitter där med sina små skedar och äter hur fint som helst. Häftigt!

Leker tillsammans gör de hela tiden och har verkligen stor glädje av varandra. Det är helt obeskrivligt härligt att höra hur de skrattar tillsammans. Åt varandra, med varandra. De leker med bilar,tåg och dockor, de dansar till musik och älskar att läsa böcker. Helt plötsligt kom det, så himla kul. Och så mysigt att se hur de sitter och tittar i böckerna och gör precis likadant själva som vi gör när vi läser tillsammans.

Mycket gos blir det. Det märks att killarna tycker om varandra. De kramas, pussas, är nära. Kan bli jättebekymrade om den andre är ledsen. Stoppa napparna i munnen på varandra. Sött.

Sedan blir det också ganska mycket bus, de är ÖVERALLT och på allt dessa herrar. Dessutom en hel del bråk och kiv. Inte lika kul och sött...

Imorgon börjar de på förskola (jag skriver förskola för att jag vet att det är det korrekta, men jag menar dagis för jag tycker att det heter så). Otroligt. Mina små pluttar. Hos andra. Med andra. Men jag tror och hoppas att det kommer bli jättebra på alla sätt.

Helt klart är att vi går in i ett helt nytt skede i livet. Det har redan börjat. Jobb, gympa, dagis förskola, mellanstadie, högstadie, fritidsaktiviteter. Nu andas vi djupt och så kör vi. På´t bara!

1 kommentar: