tisdag 15 juni 2010

Sockorna är här!!!

Har ju länge nu följt Skolfrökens upploppssträcka i väntan på hennes två små flickor. Glatts med henne över alla positiva resultat vid mätningar och ultraljud, känt och lidit med henne då hon haft ont och varit less, gissat på datum (fel  ) och försökt peppa så gott det gått (hihi, så roligt det lät). Jag har hoppats så för hennes skull att det snart skulle vara dags och gjort mig beredd att genomlida ännu en förlossning i cyberrymden.

Så vaknar jag idag efter en lång, stärkande tupplur (jodå, skolavslutningar kan vara jobbiga för mammor/fröknar också) och läser till min förvåning att de redan är här. Det är klart, de är ute, de mår bra. Underbara nyheter! Igår kväll med 11 minuters mellanrum kom de äntligen, Lillstumpa och Syster Yster (fast i omvänd ordning, så Lillstumpa blev en Storstumpa både tid- och viktmässigt). Tydligen hade allt gått jättebra, så himla skönt att höra.

Stort grattis och många kramar till hela skolfamiljen - Skolfröken, Magistern, Skolbebisen och de två små minisockorna!!!


Åh så nostalgisk jag blev nu igen... Förhoppningsvis ligger Skolfröken så här just nu och bara njuter av sina små underverk. Ljuvligt!

1 kommentar: