söndag 13 juni 2010

Om vårt kaos

Vi lever i ett mer eller mindre konstant kaos. Tusen saker - gammal skit, ny skit, inomhus, utomhus - som borde fixas och hållas efter, men med noll tid, noll ork och noll pengar så är det inte lätt... Framför allt blir det bara på ytan man får satsa på att hålla efter (försöka i alla fall). Det stora, det på djupet, hinns aldrig med.

Ibland kan jag, på riktigt, tycka att att det är ett ganska glatt och trivsamt kaos och faktiskt känna att det är helt okej - vi har trots allt fyra barn varav två små och därmed häckarna jädrigt fulla som det är.

Andra dagar, som idag, driver det mig till vansinne och gör mig så jäkla deppig. Jag ser inget slut på eländet, vet inte var jag ska börja.  Plockar, fixar och donar till förbannelse. Kaoset består. Tappar sugen totalt, ofta innan jag ens har börjat. Deppar ihop. Ger upp.

Tråkig start på dagen, men det är väl bara att sätta igång antar jag.

Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar