måndag 16 mars 2015

Nobbad av blodbussen

En lååång dag är till ända. Måndag. Lämning, lektioner, rastvakt, utvecklingssamtal, kvällsjobb och en stund i tv-soffan.

Mest spektakulärt är att jag fick nobben när jag under en lucka på eftermiddagen hastade bort till Telefonplan för att lämna blod. Allt var okej förutom att jag råkade nämna att jag hade huvudvärk och se då var det stopp. Jag bedyrade att det inte var något problem att lämna ändå, men det fick jag inte. Systern var benhård. Insåg därför raskt att argumentet att jag mer eller mindre alltid har ont i huvudet inte direkt skulle få henne att ändra sig, så det var bara att vända tillbaks till skolan igen och fortsätta jobba utan att ha gjort någon viktig insats. Surt.

Nu ska jag, huvudet och min fortfarande värkande kropp ta och sova. Det är ju en dag imorgon också. En lååång sådan. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar