söndag 15 mars 2015

När man vet, då vet man

Emma, ni vet hon som jag tycker väldigt mycket om och hon som vet allt? Hon har sagt att det är väldigt svårt att avgöra om en sicksackblomma är levande eller död. Den fortsätter att se i stort sett likadan ut även om den inte lever längre. Jag har haft det där i huvudet hela tiden då jag under en lång period fortsatt att vattna och ta hand om min fina sicksackis trots att jag misstänkt att den inte mått så bra. 

Emma och ni andra. Nu vet jag hur man kan avgöra det hela. Om de två stammarna, när man rör lätt vid dem, viker sig och visar sig vara totalt av vid jordytan (och helt ärligt nog har varit det ett tag), ja då kan man vara rätt säker på att växten är död. Stendöd. 




Vila i frid.

3 kommentarer:

  1. Haha! 😂 jag skrattar så jag dör. Att du ens kommer ihåg allt jag säger. Himlans synd på en fin växt dock. Min har oxå gått vidare..

    SvaraRadera
  2. Lyssnar och tar in (nästan) allt du säger, så klart. Jag har faktiskt trott ett rätt bra tag nu att det varit kört, men den har ju som sagt fortsatt vara dekorativ ändå. Men ja, synd.Tog för övrigt fram mina fikon ur vinteridet igår och ska beskära dem lite. Spännande. Vad ska vi satsa på för nyheter i år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och Varg har stora planer för den inglasade balkongen, som ju blir extremt varm när solen ligger på hela dagen. Nästan så jag redan kan börja där ute. Han har tänkt sig blåbär på hela stället. Jag kompromissade och tog jordgubbar. Tror de växer lite bättre i solen. Men har oxå tänkt mig vindruvor. Det borde väl gå himlans bra när det är så varmt dom det är?
      Hur beskär du? Jag vågar inte. Men man bör ju!

      Radera