lördag 7 mars 2015

Den bästa dagen på länge

Jag älskar min man. ÄLSKAR. Och jag älskar mina barn. ÄLSKAR.

Men ibland, framför allt efter en morgon med arga, busiga, superspeedade prinsar (de följde med mig på morgonens träningspass och var verkligen ÖVERALLT i gympasalen under den timme vi körde), efter en tuff vecka och tuff månad har jag så vanvettigt stort behov av att få vara själv. Det händer väldigt sällan, vilket väl just är anledningen till att jag uppskattar det så mycket, och jag njuter varje sekund. Av lugnet, av tystnaden, av tiden att tänka i fred och av kravlösheten.

Idag har jag duschat, fikat, strukturerat upp dagen, helgen och veckan (ja, jag har kort och gott skrivit en lista eller tre), tittat på flera avsnitt av "Ett härligare liv" med Hannah och Amanda (så himla just härliga, mest gillade jag avsnittet där de provade på ett av mina drömyrken - barnmorska), rättat skolböcker, förberett lördagsmiddag, läst lite och sovit en stund. Ljuvligt och så otroligt själbehövligt på alla sätt. När jag låg där på soffan under en filt tittade jag ut på himlen och regnet utanför fönstret, andades lugnt och lyssnade på den totala tystnaden i huset. Det enda som hördes var vattenkranen som droppade i köket, vilket hade kunnat vara störande, men nu bara blev som en lugnande rytm någonstans i bakgrunden.

Nu på kvällen kom killarna hem igen, vilket så klart var jättehärligt det med. Har haft en mysig kväll med mina tre älskade söner. Åt en riktigt god kycklingrätt till middag, inspirerad av Malin´s Diner. Hon lade häromdagen ut ett recept som såg så himla gott ut, en kycklinggratäng med bacon, grädde, philadelphia och körvel. Blev jättesugen på att prova, men då jag dels var lite osäker på körveln (jag SKA prova en annan gång, jag lovar) och dels inte orkade ge mig ut och handla, fick det bli en variant med ingredienser jag hade hemma. Den naturella färskosten byttes ut mot en med örter och vitlök och körveln fick bli dragon. Supergott blev det!

Avslutade kvällen med mellomys. Blev ledsen över att Weise åkte ut men glad över Samir och Viktors finalplats. 

Nu tidig kväll. God natt.



Något för mig?





1 kommentar:

  1. Mums mums! Men våga prova körvel, sååå gott till baconet. Min kollega sa samma sak, den fegisen... ;-)

    Kram kram

    SvaraRadera