söndag 1 mars 2015

Bortflugen dotter, nyklippta killar, ångestfylld mamma och febertopp

Vår söndag i stora drag, Minus en hel del bus och bråk...

Dagen började med att Amanda tidigt på morgonen skjutsades iväg för att åka till Spanien på skolresa. Vi hade ju en utbytesstudent här hos oss i höstas och nu är det Amandas tur att hälsa på sin spanska kamrat i en vecka. Superkul, men lite pirrigt så klart. Mest för mamman...

Något som bara är kul är att vi äntligen har tagit tag i prinsarnas fårkalufser och varit till frisören. Det behövdes... Det är otroligt vilken skillnad det gör och så fantastiskt fina de blir varje gång, mina älsklingar. 



Även Niklas fick en omgång med både sax och rakapparat och slipper nu se ut som Peter Antoine...


Bild: Resumé

...och får vara så där skitsnygg som bara han kan vara. Den snyggaste jag vet!


Själv har jag haft söndagefterlovångest deluxe och oroat mig hela dagen inför den kommande skolveckan. Jag vet att det alltid är så och att jag alltid håller på så här, men nu känns det extra oroligt. På´t igen, liksom. Tillbaks in i elden...

Dessutom har jag nu under lovet deppat ihop totalt över mitt allmänt nergångna jag. Fet, ful, blek, glåmig och med en överlag rätt sliten look. Känner mig mest som ett spöke där jag släpar mig runt. Ett spöke utan något alls att ha på sig. 

Därför blev det idag en tur till Skärholmen för lite tröst- och boostshopping. Tänker att det i alla fall känns lite bättre och säkrare inuti om man känner sig hyfsat fin utanpå. En hel hög nya baskläder fick det bli, plus några nya örhängen samt en ansiktsmask. En för "trött hud". Blir bra det.


Imorgon blir det nytt alltigenom. Inifrån och ut, nerifrån och upp. 


Och ny, fräsch fejja :)


Kolla bara, det märks ju skillnad direkt! 


(tiaran är för övrigt en bonus. Jag letade bara efter ett diadem eller liknande att få undan håret med och fann denna. Men visst piggar den upp?)


Tyvärr fick helgen ett tråkigt avslut med en vändning i veckans host-, snuva- och febercirkus. Visserligen har killarna inte kryat på sig helt ännu (även om de både igår och idag har varit livligare än de flesta) men de har varit feberfria i flera dagar. Och så nu fick Ludvig plötsligt hög feber igen. 

Mammas skrutt...


Men men. Dags att försöka släppa depp, stök och feber och ladda för verkligheten. En tuff vecka väntar men även en hel del trevligheter. 

In i hjulet igen. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar