söndag 22 mars 2015

En tankarnas dag

En sådan där dag då jag, egentligen utan anledning, känner mig lite extra hudlös, skör och bräcklig. En dag med funderingar som fladdrar hejdlöst och med känslorna lite all over the place. En tänk- och gråtdag. 

Läser texter jag inte borde läsa, tar in fasor och smärtor jag inte vill känna och fastnar som så ofta i ett spindelnät av känslor någonstans mittemellan oron och rädslan att något skulle kunna hända, lyckan och tacksamheten över allt jag är och har samt skammen över att inte alltid kunna slappna av och känna just den tacksamheten. Fy att det nästan alltid ska finnas något litet "men" eller "tänk om".

En sådan där dag då jag önskar att vi alla kunde vara hemma tillsammans. Vill ta med mig hela familjen in i en liten bubbla och stanna där. Sitta nära och kramas, prata, skratta, umgås, njuta och bara älska varandra. 

En sådan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar