fredag 12 december 2014

Precis just NU

...har jag upptäck att gårdagens kardemummakolor, som ställdes ut för att svalna, visst blev kvar där ute. Tror dock de gick att rädda. Kladdiga men goda.

Precis just NU har jag bakat klart två apelsin- och pepparkakscheesecakes som jag tror kommer vara ursmarriga. Smakade sådan hemma hos Emma förra helgen och blev såld. 

Precis just NU har jag gjort 36 stycken jättesöta minipannacottor med saffranssmak. Även de verkar väldigt goda, framför allt med det pepparkakssmul som ska på som topping sedan. 

Precis just NU har jag satt mig ner i soffan med mina prinsar, efter att ha handlat (nästan allt) det sista, lagat mat, bakat, fixat och donat hela kvällen. 

Precis just NU somnade de små efter en snabb fika och bara några minuters fredagsmys med sin mor. 

Precis just NU sitter jag här ensam med min kaffekopp. Känner mig trött men nöjd, och ruggigt bra på banan inför morgondagens kalas. 

Precis just NU kräktes Niklas. 

Så precis just NU ställer vi väl in hela skiten. Igen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar