lördag 13 december 2014

Nattvak och -bak

Vad jag gör? Ja, vad göra?

Väntar in dottern som kollar film hos grannen. Under tiden har jag jobbat lite, ställt ut kräkhinkar just in case, sorterat ved, förberett morgondagens frukostbricka samt bestämt mig för att prova ett helt nytt kalljäst bröd. De spännande morotsfrallorna ligger nu inplastade i kylen och väntar på att gräddas till vår luciafrukost imorgon bitti. Hoppas bara att ingen mer insjuknat då.. 

Än så länge är det lugnt. Ingen mer har trillat dit, ej heller Niklas har varit uppe fler gånger. Än så länge vågar jag tro på allmän trötthet eller liknande, men ändå gror tvivlet. Hade själv magknip och risig mage i veckan och trodde inte det var någon riktig magsjuka, men nu börjar det kännas som lite för märkligt sammanträffande för att inte vara något alls...  






Uppdatering: Och så har jag svurit lite mer. Kolorna, som jag trodde skulle gå att rädda ser inte så pigga ut längre. Skitkolor. Det går bra nu. Not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar