måndag 22 december 2014

Det där goda, gjutjärnsjästa brödet ni vet?

Det där som ska vara så enkelt och så gott. Det där som både Patrik och Emma lyckas så bra med och som båda höjer till skyarna. Det där som, när jag bakat det, bara blivit till en tunn, stenhård platta och som bäst skulle passa till att kasta frisbee eller slå ihjäl inbrottstjuvar med... Det brödet.

Nu vet jag hur det ska se ut och smaka. Fan.





Tack Emma för fantastiskt gott bröd i fantastisk ihoppysslad påse med massa fantastiska godsaker. Har jag sagt någon gång att DU är fantastisk? Samt att du måste vara rädd om dig och vila magen... 







4 kommentarer:

  1. Ameh! Du är ju fantastisk. Nu får jag ju sitta och skämmas lite.
    Det var ju inte meningen att "rubb it in" det där med brödet men det är ju så gott! Men det är lite risky att ge bort bröd. Det är bara ett utseende man ger bort. Kunde ju aldrig provsmaka liksom. Så hoppas att det smakade bra. Du får fortsätta kämpa med det. Det är värt det när man lyckas. Men vad kan det vara som går på tok för din del?!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, knäppis. Jag älskar att du rubbar in det :) Då måste jag ju fortsätta prova ju!
    Det var sjukt gott, Rasmus var helt till sig!! Tänker att det kanske kan komma att lyckas om jag får den vita gjutjärnsgrytan från Ikea, som jag önskat mig. Måste ju vara grytan det hänger på ;)

    SvaraRadera
  3. Åh vad bra!
    Ja det måste helt klart vara grytan. Allt hänger på materialen. Såklart!

    SvaraRadera
  4. Verktygen heter det kanske?

    SvaraRadera