torsdag 1 maj 2014

Vår första maj

Vaknade till snöblandat regn och kyla, men har trots det haft en skön och fin dag. Jag har:

* fått den finaste blomman man kan få av en av de finaste jag vet. 


* inspirerad av Emma, som så många gånger förr och i så mycket, tagit mig ut på årets (kan mycket väl vara två års) första jogging(läs lufs)tur. Väl hemma blev det ett kort boxpass med egen PT. Nu är första krysset i vår aktivitetstävling på jobbet fixa och jag är på g. Så jäkla nöjd!





* fikat med goda kanel- och kardemummabullar.



* lagat och njutit av pizza. Till tomatsåsen passade jag på att slänga i ett lagerblad från egna krukan :)





* druckit citronvatten ur nya tappkärlet.


* tittat på de här tjejerna:


Dessutom har jag rensat ur köksskåp och garderober, tvättat, städat och diskat samt tampats med två helvilda gulliganer. Jag vet inte vad det varit med de där två de senaste dagarna, men de har verkligen varit "all over the place". Nu dags att ladda för morgondagen. Heldagsföreläsning med zumbapaus. Spännande!

Sov gott alla fina. Och välkommen sköna maj. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar