söndag 11 november 2012

Längtan till advent

Adventstid är ju en av mina absoluta favorittider på året och jag brukar alltid längta väldigt när hösten är som mörkast och julskyltningen börjar komma igång i alla affärer.

Men, frågan är om det inte är värre än någonsin i år. Just nu är det enda jag tänker på hur jag ska fixa i ordning i alla fönster (Ludvig och Viktor har ju fått varsina rum vilket gör att vi bara MÅSTE fixa lite nya stjärnor och/eller ljusstakar, FAKTISKT), vilka blommor jag ska ha var, hur vi ska dekorera alla bord och vad vi ska ha för godsaker och innehåll på årets glöggkalas. Ska också nu i dagarna ta tag i att göra inbjudningar till just detta, så att alla kan boka in den dagen redan nu. Så mysigt ska det bli!

Idag var jag en sväng på Ikea, egentligen för att titta på några saker till jobbet. Dock var det inga av de sakerna jag tänkt köpa som fick följa med hem utan istället just några fina adventssaker. En kruka, en ljusstake och en lykta, allt i vitaste vitt. Så fint! Och så ett paket värmeljus, det går åt många sådana nu...

I mitt surfande efter inspiration och tips har jag också lyckats hitta några nya jättefina bloggar. Det är inte klokt så många fantastiskt duktiga människor det finns där ute! En blev genast en riktig favorit och har nu fått läggas till i min blogglista - Fiffiga systrar.

Dags att lämna vrån för idag och ägna kvällen åt Solsidan, gymnastikhämtning och skoljobb. Och kanske lite adventsplaner...



Adventsmys - längtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar