söndag 25 november 2012

Jag må vara systerlös, men jag har rena fönster. Och en bror.

Dagen idag har jag, förutom att ha särat på Ludvig och Viktor tusen gånger och turats om att trösta dem båda efter att den andre varit dum, mest ägnat mig åt att putsa fönster samtidigt som jag haft ett rejält "På middag hos Hannah och Amanda-marathon". Det gäller ju att förena nytta med nöje :-).

Det jag har kunnat konstatera är:

1. Fönsterputsning är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli min grej. Dels är det så förjordat tråkigt och dels så blir helt enkelt inte bra. Men jag gjorde det. Jag har överlevt och fönstrena är nu
glänsande rena
okej.

2. Jag skulle så gärna velat ha en syster. Nu har jag ju visserligen en bror, till på köpet världens bästa, mest fantastiska och underbara sådan, men ändå. Jag har alltid inbillat mig att det är något speciellt med systrar och har därför följaktligen alltid drömt om en. Nu misstänker (och hoppas faktiskt) jag starkt att det är för sent.

Inte heller har jag ju kunnat ge Amanda någon syster. Den lillasyster som jag trodde var i magen visade sig ju vara "två små snoppar" och så blev det med den syrran... Men jag tror och hoppas att hon är rätt nöjd ändå.

Nu har dagen blivit kväll. Pojkarna sover, ljus fladdrar överallt och det har blivit dags för lite kvällsjobb. En galet tuff vecka väntar, med massvis på jobbet och mycket pusslande. Men mysiga tider stundar. Längtar!

Önskar er en fortsatt mysig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar