torsdag 29 mars 2012

Rysarfinal, länkfest och bebissug

Efter ännu en rafflande final, då jag nästan höll andan på slutet, är det alltså klart och Sigrid är årets mästerkock. Är tyvärr inte riktigt lika nöjd som efter förra årets final (haha, läste just att jag satt och höll andan även då)... Jag tyckte Sigrid var jätteduktig (hennes förrätt lät och såg gudomligt god ut!) men hade mycket hellre sett Jossan som vinnare. Tycker hon har ägt i stort sett hela tävlingen, enda minuset har varit hennes vinnarskallestil som nästan varit på gränsen til otrevlig ibland. Men men, nu är det klart.

Vår egen kväll har även den präglats av god mat. Efter närapå två dagar utan mat alls hade jag hunnit bli sugen på det mesta, så till middag fick det bli grekiska färsbiffar med citron, fetaost, oliver och soltorkade tomater samt en härlig grekisk matvetesallad med sparris och en massa annat gott. Till det en krämig vitlökssås. Jag kan lova att det satt som en smäck i min tomma matsäck!

Dagen idag har annars ägnats åt vila, tv-tittande och slösurfande. Har bla kunnat läsa det glädjande beskedet att Alex och Amanda väntar ett litet syskon till sin Charlie. Härliga nyheter! Har faktiskt haft det på känn ett tag efter att ha följt hennes dagliga outfits, men man vet ju aldrig... Roligt är det i alla fall varje gång man får höra om ett nytt litet liv som är på väg, oavsett om man känner föräldrarna ifråga eller ej.

Just nu har vi, så vitt jag vet, inte så värst många bebbar på g i vår egen bekantskapskrets. Det kan ni väl ta och försöka fixa hörrni? Älskar ju bebisar över allt annat och måste få bota min egen abstinens genom att snusa på andras små gull emellanåt. Som tur är ska i alla fall min fina kollega Emma bli mamma snart, så där hoppas jag på att få låna och gosa litegrann!

Snart dags att krypa till kojs och ladda för verkligheten igen. Imorgon en lång spännande dag med världens bästa elever följt av ett gympapass på världens bästa Granbacka. Sist av allt ytterligare en spännande final, denna gång i Biggest Loser. Blir bra det :-)

Godnattkram!


Kanske inte mästerkocksklass (ej mästerfotografklass heller...),

men jäkligt gott om jag får säga det själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar