söndag 7 januari 2018

...och finaste julklappen

Från en annan mycket fin vän. Min. 

Ja vi har som sagt haft en riktig skithöst Emma och jag, och ett tag innan jul kände vi att det fick vara nog. Tillsammans med ett par andra allierade började vi räkna ner mot nyår och nystart och bestämde gemensamt att det är nu det vänder. Detta SKA bli vårt år och det bästa året på länge! Året då vi aktivt ska försöka sätta upp och nå nya mål, ta tag i viktiga saker, släppa och strunta i annat (och andra), utvecklas som människor och i och med det må bättre. Må bra. Word!

Döm om min förvåning då jag strax innan jul kom in i klassrummet och barnen sa att det låg ett paket under julgranen. Till mig! Och döm om hur glad och otroligt rörd jag blev då det visade sig innehålla världens finaste bok fylld med en massa klokskap och pepp just inför detta - möjligheternas - år. En bok i sann Anna Sunneborn-anda. Redan när jag läste förtexten rann tårarna och sedan har jag försökt läsa på och förbereda mig på allt som nu komma skall. Dock har jag inte vågat börja skriva något ännu, är lite skraj så här i starten och drar mig lite för att sätta igång. Men bläddrar, funderar och känner mig mer och mer redo. SNART ska jag börja planera och drömma på allvar!







Bara det att uppmanas att reflektera och skriva en massa listor. Kan det ens bli bättre? Nej, jag tror inte det... 2018 - här kommer jag!

2 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka här i vrån du också! Jag håller tummarna åt dig för ett riktigt bra 2018. <3
    Malin

    SvaraRadera
  2. Tack fina. Och tack detsamma! <3

    SvaraRadera