söndag 28 januari 2018

En heldag på vift

Det här året har jag bestämt mig för att i ännu högre grad än tidigare kasta mig ut och säga ja till saker. Jag har också bestämt mig för att försöka njuta mer av tillvaron och att inte oroa mig så mycket. Bra plan. Svår men bra.

För ett tag sedan bjöd en vän och kollega in ett gäng att komma och bruncha med honom på Fotografiska. Att kolla fotoutställning, eller för all del gå på museum över huvud taget, är ju inte alls min grej, men som sagt. Säga ja. Så jag bestämde mig för att gå och lyckades t.o.m. få med mig Niklas på det hela. Barnvakt fixades (tack världens bästa Eva, Lina och Maja) och en heldag med min man och andra älsklingsmänniskor planerades in. Som krona på verket skulle den följas av efterlängtad 50-årspartaj. Snacka om heldag och snacka om lyx!!

Och ja, det blev en toppendag från förmiddag till sen kväll. God mat och dryck samt häng med härliga människor och många skratt under dagen. Även utställningen var faktiskt riktigt rolig att se, inte minst att välja ut favoriter och försöka gestalta/återskapa. Jag tycker vi gjorde det riktigt bra :)

På eftermiddagen sedan tackade vi för oss och åkte hem till mamma för mellanlandning innan vi så laddade om för att fira moster Nilla. Efter en trevlig kväll med ännu mer godsaker både på tallrik och i glas, rolig frågesport samt mys med mor, bror och Frida och övrig släkt tog vi slutligen en promenad hem genom natten. Jag och min man. Vi. Tänker att "ja" är en himla bra grej ändå. Heja mig!


















Tack Nilla och Tomas för härlig fest!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar