tisdag 2 januari 2018

Niklas 40-årsfest


Om man nu har en make som fyller år i mellandagarna. Om man nu har som tradition att försöka ha lite roliga teman vid firandet av denna födelsedag. Om det nu just denna gång är 40 som fylls och ska firas. Och om man nu har tre frysar som länge varit totalt sprängfyllda av kräftor - ja vad kan väl då passa bättre än att mitt i vintern ställa till med en riktigt sensommarhärlig sprakande brakkräftskiva? Inget, tyckte vi. Och så gjorde vi det :)

Allt gick bra, om än (som alltid) med några småmissar. Dels visade det sig att det vita vinet som jag letade efter och trodde lagts på kylning helt enkelt inte fanns, dels blev det några småändringar med placeringar i sista sekunden som jag inte kände mig helt nöjd med och dels var stjärterummet inte riktigt lika stort som hjärterummet. Men det är vi ju rätt vana vid, så det var en världslig sak. Gott var det och härlig stämning var det. Drinkar med tilltugg intogs, kräftor och en massa annat gott åts, sånger sjöngs, snapsar snapsades, musikintrotävling gick av stapeln och tal hölls. Bl.a. talade jag och Amanda till vår Niklas tillsammans, vilket jag tyckte var himla kul och fint. Hon kan hon, det där fantastiska dottern jag har.

Summa summarum blev det en otroligt lyckad fest och med den lämnar vi det smått sanslösa partyåret 2017 bakom oss och blickar framåt. Och även om det inte på långa vägar är lika mycket festande (så vitt vi vet i alla fall) som väntar oss detta år har vi en hel del skoj på g. Dels ytterligare några jämna födelsedagar och sedan ska vi ju fira tioårig bröllopsdag med allt vad det innebär. Det blir grejer det!








Kvällens bartenders


...som bjöd på (starka har jag hört, enligt födelsedagsbarnets direktiv) GT´s. Tyckte det var jättekul när Niklas kom på att han ville bjuda på något som verkligen är han och som inte dricks så ofta.





Några av tilltuggen som bjöds, även om jag tyvärr inte hann få med dem på bild innan de började mumsas på...






Kända kräftor på (bords)skiva. Älskart! :)


Och känt födelsedagsbarn <3 i="">


De här två. En levande och en kokt kräfta. Så himla bra!! Sa jag älskart?



Buffé som komplement till kräftorna




















2 kommentarer:

  1. Maj gad vilket kalas! Otroligt vad ni är fantastiska på att ordna fester. Det var synd att vi inte kunde komma men det tar vi igen i sommar.

    Er Pragresa såg också underbar ut. Vilken överraskning och vilket perfekt hotell du fick tag i. Jag har inte varit där ännu men det skall vara så jättefint och så såg det också ut på bilderna.
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej bästa Malin. Så roligt att ha dig här i vrån igen! Och att själv vara här :) Fick ett ryck nu när jag var ledig och kände hur mycket jag saknar både att skriva och, framför allt, att kunna gå tillbaka för att själv läsa och minnas saker jag gjort och tänkt.

      Det blev verkligen en jättetrevlig fest och ja, det var synd att ni inte kunde vara med. Men ser fram emot att ses i sommar!

      Resan var även den superlyckad. Vi var ju där så kort tid att vi inte alls kan säga oss vara Pragproffs, men det var en mysig och fin stad som vi varmt rekommenderar. Så roligt att få se och uppleva något helt nytt. Och, inte minst, att få vara tillsammans hela familjen!

      Kram på er! <3

      Radera