måndag 1 januari 2018

Juldagen 2017 - That '70s Show!


På juldagen var det dags för min älskade kollega (före detta kollega - det har jag inte hunnit/orkat berätta om under denna skithöst...) Lina att fylla 40 - något som firades med 70-talstema deluxe. Jag hade lätt ångest och velade länge fram och tillbaka kring outfit etc men bestämde mig till slut för att svälja all eventuell stolthet och verkligen gå all in. Så kul!!

Håret lades alltså upp på små spolar på julaftonskvällen och på juldagseftermiddagen var det sedan dags att påbörja förvandlingen på allvar. Ett tag såg jag ut som mormor Sonja i håret (inget fel på det, men det var inte det som var meningen denna gång), sedan blev det mer och mer afrokrull av det hela. Till slut var jag redo för partajet, som jag och två kollegor inledde med en öl på lokala haket i Fruängen. Vi var garanterat deras snyggaste gäster ever!! 

På plats hade vi sedan en helt oslagbart härlig kväll med jättefint festfixad lägenhet, varma mackor med burkchampinjonstuvning, gratinerad kassler med ananas och ketchupsås, härlig musik och dans, en massa fina tal och ett gäng helt galna och alldeles fantastiska människor. Jag bad dock Niklas att hämta mig före elva, dels då jag fortfarande var lite mör efter sjukdagarna men också för att det ju  var en speciell dag som väntade även efter denna (något som Niklas själv inte hade en aning om). Så  - fortsättning följer väl igen. Det är så vår senaste vecka har sett ut :) 
















Grattis igen, underbara människa!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar