torsdag 27 mars 2014

Tom...

Bra vecka, bra flyt. Massor som hänt, massor av inspiration, massor av tankar, men nej. Inga inlägg. Det står fullkomligt still och jag kan inte komma mig för att skriva ett endaste någe. Får bara inte till det.

Jag skulle i och för sig kunna berätta att vi i övriga familjen i tisdags blev bjudna på jättegoda våfflor av världens bästa Rasmus. Sådan lyx att komma hem från jobb och olika aktiviteter och få sätta sig till dukat bord och bara njuta!




Jag skulle kunna berätta att jag gått totalt bananas på vårlängtfronten och just nu knappt kan tänka på annat än vår altan, trädgårdsskötsel, utemöbler, krukor och olika växter. Varje ledig stund knarkar jag bloggar, klipp, hemsidor, böcker och trädgårdsmagasin och kan bara inte vänta tills jag får komma iväg till Zetas.


Jag skulle kunna berätta att det allra högst upp på önskelistan just nu står ett fikonträd. Must have! Fikonträd, pipranka, blodört och stormhattsranunkel är något av det jag ska satsa på i år! Är också sugen på myrten, men de verkar så svårskötta... 

Bild från Blomsterlandet

Jag skulle kunna berätta att de örter vi sådde förra veckan redan har tagit fart och börjat växa. Jättekul och spännande, tycker både pojkarna och jag.



Jag skulle kunna berätta om att jag tror mig ha dödat mitt olivträd, som jag tyckt jag tagit så väl hand om under vintern och så kärleksfullt skött enligt konstens alla regler. Eller, nja. Inte alla regler. Jag kan ha missat en liten detalj. Den lilla detalj som nu helt plötsligt står överst i precis varenda olivträdsskötselsbeskrivning och som jag totalt måste ha missat när jag noggrant kollade upp och läste på i höstas. Att olivträd behöver mycket ljus under vintern.

Eh.. Man kan säga mycket om vår matkällare, men ljus, det är den inte. Nej, där råder snarare totalmörker. Så vi får väl se hur det går för den stackaren... Än finns det hopp!



Jag skulle kunna berätta om alla härliga lektioner mina duktiga lärarkandidater håller i samtidigt som jag bokstavligt talat håller mig på mattan och tittar på.


Jag skulle kunna berätta om en massa bra saker som jag tagit tag i att fixa i skolan nu i veckan. Tex har jag limmat mattbitar under alla stolar för att förbättra ljudnivån i klassrummet. Jag har även, efter föräldrars initiativ, fixat en bokbytarhylla. Det är helt enkelt en bokhylla där man kan ställa böcker man läst och inte vill ha kvar och även ta böcker som man önskar läsa. Bra för både läslust, ekonomi och miljö - win, win,win!



Jag skulle kunna berätta om de goda semlorna som jag och maken smällde i oss häromdagen. Ja, jag äter mycket nu. Nej, det är inte bra. Ja, jag ska ta tag i det. Snart.


Jag skulle kunna berätta om den jättetrevliga After Worken som jag var på nu i kväll på världens bästa arbetsplats.





Jag skulle kunna det. Men nä. Jag orkar inte. Får bara inte till det.


2 kommentarer:

  1. nu fick vi ju allt i ett enda jätteinlägg - fungerar fint det med!
    Låter som att du har haft en härlig vecka, och lyx med Zetas-besök!! Nu vill jag också ha vår, kan dock inte bestämma mig för om vi ska ta ut utegrejerna än, eller om man bör vänta ett par veckor till...?
    Blommor och trädgårdslandsröj blir det dock!

    SvaraRadera
  2. Är precis i samma val och kval gällande möbler och alla utesaker.. Det lär ju bli minst ett bakslag till, samtidigt är det så himla mysigt att kunna sitta ute.. Vi får se imorgon om vi hinner med lite trädgårdsfix!

    SvaraRadera