tisdag 4 mars 2014

Tisdagstankar

Vardagen är här och huvudet som vanligt full av tankar. Lite av dagens snurr:

Att det trots allt och som alltid är rätt skönt att vara igång igen. Jag vet ju det. Så varför var jag då klockan ett där i söndags natt ett totalt nervvrak som inte ville gå till jobbet och kände att jag inte visste vad jag skulle där att göra. Övertygad om att jag inte kan det här yrket och inte skulle klara av det.. Sen blev det efter en orolig natt ändå morgon och jag kom upp och iväg och redan i bilen kändes det bra. Och när jag gått över skolgården, hälsat på Emma och några barn, öppnat klassrummet, rullat ut röda mattan, satt tulpaner i vas, tänt ljus och satt på lugn musik, ja då började det ju kännas riktigt härligt t.o.m. Så varför?




Hur härligt det känns att nästan alla jag mött igår och idag sagt att jag sett brun och fräsch och t.o.m fin ut. Det värmer nästan lika gott som solen ska ni veta, så fortsätt gärna  :)


Fick ett meddelande på fejjan igår från moster Nilla som berättade att hon bestämt sig för att provlaga en massa recept här från vrån. Hon hade redan börjat med den goda päron- och ingefärsmarmeladen. Jätterart och superkul! Men.. Upptäckte snart när jag (så klart genast) gick in och kollade igenom receptkategorin att det ju inte finns så mycket roligt där alls. Skittrist. Så det får bli en grej att ta tag i framöver. Mer matlagning, mer bakning (lite tråkigt dock i kombination med behov av mindre ätande...) och, framför allt, bättre dokumentation. Först ut denna goda äppelkaka, med salt karamellsås i och till, som jag bjöd mina rara kollegor på igår. Sug på den ni så kommer recept under dagen. Lovar!



Hur glad jag är över de fantastiska tulpanerna som Amanda fick av farmor Eva i helgen och som nu står så vackra och väldoftande i vårt kök. Vardagslycka!


Nu ladda inför kvällens träningspass med gänget. Är, som alltid efter ett uppehåll, både peppad och nervös. För mig blir det det första passet utan Gina, de andra har hunnit köra några gånger redan. Noll kondis, noll styrka, men vad tusan. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar