lördag 15 mars 2014

Dagen

Som sagt. Att sakta farten är att hinnas ikapp (Liza Marklund).

Idag har det stämt väldigt bra. Två tokintensiva veckor har gjort sig påminda och jag har känt mig helt slut i både kropp och knopp. Värkande huvud, nerverna utanpå, gråten i halsen och en nästintill förlamande trötthet. Men ändå en väldigt skön och bra dag. Bara några få måsten, annars ingenting. Tv, vila, mys och kärlek. Precis vad jag behövde!


Började dagen med "Super Saturday". Kul och riktigt bra träningsutmaning, men tyvärr har den blivit lite väl tuff rent mentalt för mig, plus att jag den senaste tiden känt av både skuldror, rygg, höfter och bäcken. Idag fokuserade jag bara på att ta mig runt och att köra mitt eget race. Lät tankarna flyga och fara. Tänk att träning släpper loss så mycket...



Hemma har jag kunnat njuta av fantastisk blomsterprakt - såväl härliga, krispiga tulpaner som en ljuvlig hortensia. Lyx! Den sistnämnda plus ett jättefint kort fick jag som tack från en av mina duktiga och gulliga lärarkandidater. 



Slutligen sushimiddag och sedan tv-mys med min älskling. Amanda på läger, Rasmus ute med kompisar och småkillarna i säng. Bara jag, Niklas, en skål med godis och förra veckans premiäravsnitt av "Mästarnas Mästare". Förstår inte hur vi kunde missa det så, men nu är vi ikapp. Heja Kajsa!!

Imorgon blir det ännu en välbehövlig vilodag innan det är dags att snöra på sig löpardojjjorna igen och ladda för veckan. Förhoppningsvis lyckas vi även få en hel del gjort på hemmaplan, ytterligare något som vore extremt välbehövligt just nu. 

Hoppas er helg varit och är skön. Var rädda om er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar