torsdag 13 september 2012

Skördetid - love it!

Förra veckan handlade jag upp mig på morötter, lök och rödbetor. Alldeles lagoma priser för stora påsar med god mat. Underbart!

Idag var det majsens tur. Har aldrig köpt och tillagat färska majskolvar förut, men för 3 kr styck tyckte jag det kunde vara värt att prova. Och jisses så gott det var!! Satt passande nog och mulade i mig en till premiären av "Bonde söker fru" och njöt verkligen av varje tugga! Nu blir det majs varje dag resten av veckan :-)


Är för övrigt mycket nöjd med första bondeavsnittet. Har med åren blivit liiite trött på Linda och hennes frågor ska erkännas, men annars gav programmet absolut mersmak inför säsongen. Älskar "tomtebonden" - vilken härlig människa! Nu håller jag alla tummar för att det blir kärlek på kamelfarmen i höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar