måndag 2 januari 2012

I shoppinghimlen

Det regnar. Öser ner. Grått, blött, fuktigt, nästan kyligt. Nästan. Detta skulle kunna få mig att deppa ihop totalt. Det var ju nu vi skulle ha börjat jobba på brännan på allvar, efter att ha varit nästintill överförsiktiga första veckan :-(

Men... Night market i Phuket, jag säger bara det. Night market i Phuket. Igår upplevde vi shoppinghimlen på jorden!

Ända sedan vi kom hit har framför allt jag och Amanda kikat runt på allt fint som finns och även hunnit handla en hel del. Hela tiden har Niklas skakat på huvudet och gång på gång förmanat: "vänta till night market istället, vänta till night market istället" Skitkul...
Han hade tydligen läst om denna happening på nätet och menade på att det skulle vara så himla mycket billigare där. Och här kommer det:

Förlåt älskling, du hade rätt. Jag skulle kunna lägga till "för en gångs skull" men jag står över det. Är inte den som är den ;-) Nej, du hade rätt, jätterätt, superrätt. Förlåt, tack, puss!

I fyra timmar traskade vi runt på denna enorma marknadsplats. Utanför öste regnet ner och det rann in vatten lite här och där från de överspända tältdukarna, men det gick ändå okej. Det var en otrolig upplevelse att se alla prylar, all mat och alla människor!

I mitten någonstans vaknade killarna och var ledsna, så då tog vi middagspaus. Niklas, jag och Rasmus åt sushibitar som man köpte styckvis. Det blev några bitar... Sen på't igen!

Mot slutet började jag få lätt ångest i magtrakten och kände att det nog fick räcka för min del. Någon måtta får det ju ändå vara! I taxin hem räknade jag hur mycket jag gjort av med - ca 600 svenska kronor!!! Då hade jag köpt en klänning, ett par solglasögon, fyra par skor, en barnklänning, två barntröjor, en hårklämma, två par örhängen, en parfym och sushi till tre personer.

Det var en rätt mör, men mycket nöjd familj som kom till hotellet sent igår kväll och fyllde ett skrivbord med alla kassar.


Bra kväll. Fantastisk kväll. Trots regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar