lördag 28 januari 2012

Äntligen fredag!


  • Första samtalsveckan avklarad - check

  • Ikea - check (en hel kasse med fina tidskriftsamlare och diverse boxar införskaffade - let the ordning and reda begin!)

  • Kvantum - check

  • Sushi - check

  • Choklad och kaffe - check

  • The voice OCH På spåret - check (tack för det svt R!)

Ja, äntligen fredag! Det har varit en bra men tuff vecka. Vet inte om jag haft någon konstig sjuksläng i veckan eller om det bara är att jag jobbat väldigt mycket, men jag har varit så otroligt trött! En lunchrast ställde jag t.o.m. klockan på 20 minuter och tvärslocknade i klassrummet. Snacka om powernap!

Nu sitter jag i soffan och njuter av lugnet. Killarna har äntligen somnat, en härlig fredagsbukett tulpaner står på bordet och fladdrande ljuslågor lyser upp vår kväll. Ska strax krypa till kojs och ladda för en riktig fixarhelg. Hoppas på att både hinna röja i källaren och sortera och göra fint i min älsklingsbokhylla som jag släpat upp i sovrummet. Känner som sagt ett extra stort behov av att försöka bringa åtminstone lite ordning i allt vårt kaos. Det brukar kännas lite lugnare även på insidan då... Hoppas att jag också hinner uppdatera lite mer härinne i vrån, som vanligt har jag en hel hög med tilltänkta och påbörjade inlägg...

Först ut sängen. Må så gott!

 

Underbara tulpaner och rosa vår på Ikea - härligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar