söndag 15 januari 2012

Check, check, check, check, check!

Pepparkakshuset är kraschat, granen utkastad och resten av julen bortplockad. Öververvåningen är städad, tvätt tvättad, tumlad och sorterad,  pepparkorn svalda och brasan utbrunnen. Ett och annat värmeljus brinner fortfarande och lyser upp min söndagkväll. Det blev en bra dag, har faktiskt fått massor gjort. Allt medan Nilklas stackaren har sovit sig igenom precis hela dagen.

Ut som i utomhus kom vi aldrig riktigt, men i alla fall utanför dörren och iväg hemifrån. Vi lämnade och hämtade Rasmus på fotboll samt hämtade Amanda hos farmor, där vi också blev kvar ett tag och tog en fika. Träningen fick jag lova att strunta i, himla synd. Dock har jag börjat röja nere i källaren (äntligen!!!), så lite gratismotion kanske jag har lyckats få ändå.

Just nu avslutar jag dagen ungefär som den började. Kaffe i tv-soffan med datorn i knät. Ska finplanera morgondagen och sedan krypa till kojs. Håller alla tummar för att ingen mer blir dålig i natt!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar