söndag 1 januari 2012

Nyårsafton 2011 - olja, drinkar och fyrverkerier

Typ.

Årets sista dag inleddes med rejäl mammalyx. Egentid i över två timmar med helkropps(oh yes)massage, manikyr och pedikyr (!). Efteråt var jag som en ny människa, med inoljade lökar och vackra händer och fötter :-)

Tillbaka hos familjen drog vi ut på shoppingrunda. Amanda var som vanligt i sitt esse, men även mamman kostade på sig en hel del fina saker. Hade faktiskt inte köpt något alls till mig själv Innan, men nu var det dags. Svårt att låta bli när det ju var "very good quality and special price only for me" ;-)

Efter lite bad och fix på rummet gick vi nyårsfina ut på stan och tog en drink innan vi begav oss till en strandrestaurang där vi bokat nyårsbuffe.
Jättegod mat, god singha och helt otrolig partystämning. Blinkande lampor, glitter och ballonger vart man såg och helt galet mycket fyrverkerier och vackra lyktor som överallt och hela tiden steg mot den svarta himlen. Inför tolvslaget satte vi oss tillsammans på stranden och välkomnade det nya året. Tyvärr blev det nästan lite FÖR mycket fyrverkerier där ett tag och vi drog oss raskt undan det värsta pangandet, men det var ändå en otrolig upplevelse. Helt klart ett minne för livet!

Så, gott folk. 2012. Nytt år, nya upplevelser, nya utmaningar. Hoppas personligen på ett något lugnare år än föregående, om det nu är möjligt.

Ett av mina nyårslöften från förra året kvarstår - att bli bättre på att rätta matteböcker. Jag har blivit mycket bättre under året som gått, men behöver bättra mig ännu mer. Fy, det är min absolut sämsta gren som lärare :-( Att komma i bättre form får också vara kvar. Det hände mycket förra året, men jag har som ni vet en bit kvar. Mer träning, bra matvanor och bort med de där sista envisa kilona.
Som nytt löfte har jag lovat mina elever att försöka återuppta lära mig klinka på gitarren som hänger så fint i klassrummet. Dessutom har jag en annan liten utmaning på lut, men den behåller jag för mig själv ett tag till...

Avslutningsvis vill jag önska er alla ett fantastiskt gott nytt år med massa kärlek, lycka och glädje.

Stor kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar