söndag 27 mars 2011

Slut

Jag är trött. Riktigt jävla trött. I knopp och i kropp. Slut.

Jag vet att jag sagt det många gånger förut och att jag titt som tätt hamnar här. Jag vet också att det vänder, men lik förbannat är det tungt mitt inne i det.

Det har varit en tuff vecka på jobbet. Otroligt mycket att göra, tidspress, ansvar, oro. Möten, kurser, förändringar. Flera stressiga morgnar, flera hektiska eftermiddagar och ensamma kvällar. Niklas jobbar skift nu, jobbigt för oss båda. Förhoppningsvis är det tillfälligt. Det får gå. Måste gå.

Utgång två gånger denna helg. Jättetrevliga kvällar. Men trots det och trots att det varken blivit särskilt sent eller särskilt mycket att dricka så känns det. Ibland kan även de roliga sakerna ta musten ur en.

Idag jobbar Niklas igen. Full fart här hemma hela förmiddagen. Har ont i ryggen, ont i bihålor. Nu hämta Amanda, handla, åka på kalas, hämta på fotbollsträning, fixa middag, göra kväll. Borde städa, borde fixa med gympapasset, borde börja vårstöka ute. Borde vila och samla kraft inför den väntande veckan, som kommer bli ännu tuffare än föregående. Utvecklingssamtal, kvällsmöte, fotbollsmatch, träningar, födelsedagar, gympa. Plus det vanliga. 

Vill inte klaga, hatar att klaga, gör det ändå. Jag är slut. 

3 kommentarer: