lördag 19 mars 2011

Min bror och jag...

Följer ju regelbundet min brors blogg och fascineras över hans enorma målmedvetenhet gällande träningen. Så här kan det låta när han beskriver sina tuffa pass:


"Biceps och triceps fick vad de förtjänade…. och lite till. För biccarna kördes hantelcurl, skivstångscurl med dubbel bottenkontraktion, skivstångscurl med dubbel toppkontraktion, scottcurl och hammercurl. Triccarna kördes med dips med vikt, frenchpress, pushdown med rep och kickbacks."


"För brösten prövade jag lite nytt i första övningen. 5 set bänkpress men endast med ca 5-10 sekunders vila mellan seten. Därefter blev det 4 set snedbänk i smithen, 4 set lutande flyes i cabeln och 4 set stående cable. Baksidorna piskades med 5 set finnen med viktväst, 4set stelbenta marklyft och avslutades med 3 dropset i lårcurlen. Ett riktigt bra pass!"


"Körde ett riktigt bra rygg och axelpass igår. Fick sällskap av Putte på axlarna vilket gjorde att man kunde pressa sig lite extra."


Jorå så att... Är väl inga större konstigheter med det där. Tänker ungefär likadant gällande min egen träning här hemma...


"Körde ett rejält tufft benpass här på morgonen, där låren fick vad de förtjänade och lite till. Stelbenta, lutande kliv fram och tillbaka i korridoren med bara sekunders vila emellan. Mot slutet fick jag sällskap av Ludvig och Viktor på fötterna så då kunde jag kötta på lite extra. Ett riktigt bra pass!"


mms_image

Puss på dig älskade lillebror, du är bäst!

2 kommentarer: