söndag 13 mars 2011

Populär vinnare?

Jodå helt okej. Helt. Han är söt pojkspolingen och låten är bra. Och eftersom han ju hade kammat hem jättemassa poäng från utlandsjurygrupperna (var det för övrigt någon som riktigt fattade det där? Vad har hänt med svenska jurygrupper? Först en halvtimme med Irland hit och Frankrike dit och sedan fem sekunder med Sveriges röster - de från tittarna. Jag börjar nog bli gammal och mossig på riktigt för jag hängde då inte med i svängarna där. Eller så kan det ha berott på att jag inte riktigt följde hela tjotaballongen till 100%. Kan ha varit det.) så kan det ju vara en hint om att det kan komma att gå bra därute i stora Europa.


Jag var för övrigt väldigt nöjd med hela startfältet. Säga vad man vill om denna flerveckorscirkus, men hur mycket man än sitter där och muttrar sig igenom alla märkliga bidrag så brukar det kunna bli riktigt bra till slut när Globen väl närmar sig. Jag hade velat ha Pernilla Andersson med i finalen och jag hade, mest för att jag tycker så mycket om henne, tyckt det varit kul med Shirley och tjejerna där. Brolle hade väl kanske kunnat lämna plats. Men skit samma, det var bra. Programledarna, uppladdningen med förhörsledarna Per Andersson och Katrin Surtant(JA, JAG TYCKER DE VAR BRA ÄVEN IGÅR), Hurricaneuppträdandet, hårdrocksversionen av "This is my life" - det var bra.


Personligen hade jag kanske hellre sett Danny eller The Moniker som vinnare. Gick och sjöng på "Oh my God" hela dagen igår. Och Ludvig satt i bilen och sjöng glatt "Club, club!" när Dannys låt spelades (vet iofs inte om det är bra eller dåligt omdöme ). Men som sagt, detta kan nog bli bra. Nu ut i stora världen.


Heja Sverige!

2 kommentarer: