måndag 7 februari 2011

Mitt livs första bloggutmaning!

Japp, har blivit utmanad av Skolfröken! Och det måste jag ju så klart hänga på!



Humör just nu? Humöret är helt okej, känner mig fruktansvärt trött dock. Dåligt med sömn inatt + lååång dag...


Kläder just nu? Röda träningstights och vit, urtvättad pyamaströja. Precis så snyggt som det låter...


Musik just nu? Som i precis just nu? Ingen alls. Annars mest olika gympalåtar samt senaste favoriten Melissa Horn. Och Barnkammarskivan.



Sommarplaner? Har inte planerat så långt ännu, men räknar med det vanliga; lite landet, mycket Båstad. Plus kanske, kanske, kanske en helg i Grekland, bara jag.... Hur låter det va?!



Hur många kuddar sover du med? Med två huliganer i sängen är jag glad om jag får en kuddsnutt över till mig själv. Alternativt en ihopknölad pyamasbralla att ha under huvudet...



Spelar du nåt instrument? Nja. Jag kan lite, lite gitarr men det är verkligen med betoning på lite. Tyckte själv att jag var superduktig då jag en gång lärde mig ackorden till "Svinsta skär", ända tills jag ringde mamma och spelade upp den för henne utan att hon hörde vad det var. Men Broder Jakob är jag i och för sig grym på! Har nu som mål att kunna lira till Happy Birthday då barnen i skolan fyller år. 



Morgon- eller nattmänniska? Har varit nattmänniska, nu vete sjutton.. Är konstant trött och borde sova när jag än får chansen, morgon som kväll. Men är ofta uppe mycket senare än vad jag borde.


Snarkar du? Nej. Men gnisslar tänder. Hårt 



Stjärntecken? Kräfta.



Skostorlek? 38



Längd? 167 cm



Äckligaste insekten/djuret? MYRORNA SOM SÄKERT, INOM EN SNAR FRAMTID, ÅTER KOMMER INVADERA VÅRT KÖK. Plus myggor. Och ormar.



Vad vill du jobba som? Älskar ju verkligen det jag gör, även om jag allt oftare måste påminna mig själv om det. Läraryrket är inte vad det har varit och emellanåt kroknar jag rejält på alltsammans. Men så går det bara en dag, eller en liten stund, och då vet jag ju att det är detta jag vill. På riktigt! OM jag skulle skola om mig skulle jag vilja vara barnmorska. Tänk vilket fantastiskt yrke!! Förutom  kanske det där med blod, sprutor och att det ibland går fel... Så lärare it is.


ll


Vad längtar du mest efter just nu? Sömn, sol och sommar (snor skolfrökens svar rakt av).


k


Brukar du svära mycket? Ja, alldeles för mycket (haha, här också).


o



Land du vill besöka? Italien vore jättetrevligt att få komma till någon gång, likaså England. Egentligen många länder, eftersom jag ju inte rest så mycket. Thailand har jag länge velat åka till, och nu verkar det ju faktiskt, även om jag inte helt vågar tro på det ännu, som om det kommer bli verklighet!


l


Vad har du gjort idag? Vaknat alldeles för tidigt efter tuff natt med en stycken febrig pojke och en stycken allmänt orolig broder till denne, kört morgonracet hemma och kommit till jobbet trött och ostrukturerad bara för att upptäcka att det var idag en förälder skulle vara med i klassrummet... Haft en heldag - MÅNDAG - med världens finaste, men idag rätt pratiga, elever (mamman, en mycket trevlig sådan, gick efter ett tag, men jag blir alltid så nervös av dessa besök), rastvaktat, haft hand om köket i lärarrummet (min vecka), haft planeringsmöte med närmsta kollegorna och slutligen pedagogisk träff  med alla på skolan. Kommit hem, ätit middag, duschat, smörjt, bytt blöja på och nattat pojkarna. Tittat på familjen Annorlunda, planerat morgondagen och Amandas födelsedag, pratat med mamma, farmor och mormor i telefon, läst igenom veckans reklamblad och slösurfat. Nu sitter jag här. Har egentligen massa mer jobb att göra men är lätt slut som artist. Ska sova så snart jag skrivit klart detta!


ll


Vad ska du göra i morgon? Typ samma som idag. Minus förälder och pedträff (och morgonen, hoppas jag...). Plus lärarmöte, som jag ska fixa fikat till (får handla på väg till jobbet) samt helkväll på Bosön. Min tur att skjutsa.  


åå



Vilket är ditt närmsta köpcentrum? Skärholmen


öö


Pratar du fortfarande med personen du kysste första gången? Nej


llÄr du polare med grannarna? Kanske inte polare, men vi känner de flesta och tycker mycket om många av dem. Några umgås vi med litegrann, resten träffar vi mest på de årliga, supertrevliga, gatufesterna.


ll


Vad är det första du gör när du vaknar? Snoozar telefonen, försöker snooza barn. Fixar sedan välling/kaffe. Ibland i omvänd ordning. Sätter på tv´n.


öö


Är det nåt du absolut inte äter? Lever och annan inälvsmat. Sill. Strömming.


öö



Brukar du sola? Ja, jag älskar att sola (ej solarium numera)!


öö



Tränar du? Ja, men alldeles för lite! Det är min största sorg just nu, att jag inte får till det bättre...


öö


Ja hörrni, det var det. Vem ska jag bolla vidare till nu då? Har inte så många läsare som bloggar själva... Krulli? Lillebror? Sandra?


Varsågoda, alla som känner sig sugna! Och om ni inte har en blogg får ni jättegärna använda kommentarsfältet/mail/flaskpost 


Tack för idag, slut för idag!

3 kommentarer: