lördag 19 februari 2011

Det var det det

Klarade mig nästan igenom hela första delen av Let´s dance. Saknade Ann, lyssnade nostalgiskt till Orups alla fina låtar och blev märkligt berörd av Frank Anderssons vackra dans. Av Frank Andersson! I trikåer!!


Vid nio sov jag sött på soffan under stort, varmt, mjukt täcke. Vi har så fruktansvärt kallt här hemma, så det gäller att både klä på sig multum och att ha något varmt över sig.


Vid elva tog det varma, sköna abrupt slut. Vakna, upp ur soffan, ut i kylan och hämta storsonen hemma hos kompis. Vissa dagar känns det extra tungt att vara den enda i familjen med körkort... Men givetvis var det mysigt när jag väl var i väg och Rasmus på plats bredvid mig. Tycker om att åka bil med mina barn!


När vi kom hem kröp vi tillsammans in under varma täcket igen och kollade på det inspelade avsnittet av Modern Family. Jag kan inte säga det nog många gånger - jäklar vad bra det är! En av veckans höjdpunkter, ren och skär lycka, det absolut bästa på TV just nu!


Nu dags att krypa till sängs. Långbyxor, långärmat, sockor på. Och tjocktäcket med. Så skönt!


God natt.

1 kommentar: